diumenge, 21 de març del 2010

CEIP CENTCELLES

Personalment, en aquesta ocasió, no vaig poder assistir a la visita al Centre, però durant el curs 2006-07, el qual vaig cursar l'assignatura de Recursos Tecnològics per la Formació, si. Així que basaré l'exposició en el que recordo que vaig veure en el Centre.
El CEIP Centcelles, ja en aquell moment, destacava per l'ús de les NNTT. Alguns recursos que havien incorporat  i que aleshores ja em van sorprendre són:

  • A les aules de P3 hi havia un ordinador amb webcam per tal que els pares podessin veure des de casa, en alguns moments determinats, què feien els seus fills, com estaven, etc. Ja en el moment de la visita em va sorprendre, i vaig creure i, de fet segueixo pensant que és una eina molt útil, sobretot per les famílies; per pal·liar els efectes dels primers dies d'escolarització (plors, tristesa, etc.).
  • Comunicació - Avís a les famílies via sms. Des de la direcció del Centre es va optar per posar-se en contacte amb les famílies a partir de missatges de text al mòbil dels pares. Això era possible gràcies a un programa informàtic. Tot i el poc temps que feia que en feien ús, les valoracions que se'n feien eren molt positives ja que, afirmaven que a casa moltes vegades no hi són, i l'ús de missatgeria al telèfon mòbil havia fet que la comunicació s'intensifiqués. Principalment s'utilitzava per comunicar als pares que els seus fills aquell dia no havien assistit a classe, per recordar-los que tenien reunió de pares, etc.
  • Pissarra digital a l'aula d'informàtica. L'aula d'informàtica del Centre estava molt ben dotada i, es tenia en compte la disposició dels equips en relació a la pissarra digital. Així cada alumne podia veure la pissarra digital i, aplicar l'exercici al seu ordinador. 
Segurament que amb aquests anys han estat treballant, millorant i ampliant alguns d'aquests aspectes. La percepció que vaig tenir era la d'una escola que creia en la millora contínua i, que per dur-la a terme calia que tota la comunitat educativa hi estes implicada (alumnes, famílies, professors, etc).

Per més informació podeu entrar a la web o bloc del CEIP.